Ceza ve Ağır Ceza Davaları

Toplum içinde oluşan pek çok olay sonrasında insanların haklarını savunan hukuk büromuzda ceza ve ağır ceza davaları için profesyonel ekibimiz yardımcı olmaktadır.

Ceza ve ağır ceza davaları hizmetlerinde her zaman profesyonelce hizmet veren Hatay Antakya avukat ve hukuk bürosu olarak her türlü sorunlarınızda en doğru sonuçları almanıza yardımcı olmaktayız. Hatay ilimizde tüm halkın sorunlarına çözüm üretmek için çalışmalarına devam eden uzman avukat kadromuz ile her türlü sorunların üstesinden gelmekteyiz. Yaşadığınız olumsuz olaylar sonrasında hakkınızı savunmanız için yapmanız gereken uzman hizmetleri sizlere sunan hukuk büromuz ile iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.

Ceza Davası Nedir?

Savcılığın bir iddianame ile suç işlediği konusunda yeterli şüphe olan kişiler hakkında yargılama yapılması adına açmış olduğu davaya ceza davası denilmektedir. Mahiyeti her ne olursa olsun bütün ceza davaları kamu davası niteliğinde olmasının nedeni savcılık şartları varsa dava açmak zorundadır. Bu tarz davalara bakmakla görevli olan iki tane mahkeme bulunmaktadır. Bunlar;

• Ağır Ceza Mahkemesi
  • Asliye Ceza Mahkemesi

Ceza davalarına bakan genel mahkemeler haricinde suçun niteliği ya da suç işleyenin sıfatından dolayı ceza davalarında bakmak ile görevli olan bazı özel mahkemeler bulunmaktadır. Bunlar;

• Çocuk Mahkemesi
  • Çocuk Ağır Ceza Mahkemesi
  • Fikri ve Sınai Haklar Ceza Mahkemesi

Ceza davasının açılmamış olduğu soruşturma sırasında soruşturma işlemleri kapsamında kararlar Sulh Ceza Hakimliği tarafından verilmektedir. Her zaman başarılı dava sonuçları ile farkını ortaya koyan hukuk büromuzdan her konuda güven içinde yardım alabilirsiniz. Tüm ceza davaları için hiç zaman kaybetmeden büromuz ile iletişime geçebilirsiniz.

Ağır Ceza Davası Nedir?

Ceza ve ağır ceza davaları genel mahkeme olan Ağır Ceza Mahkemesi tarafından görülen davalar olmaktadır. Bu tarz mahkemeler ceza miktarı bakımından en ağır suçların yargılanmasının yapıldığı mahkemedir. Türk Ceza Kanunu içinde ağır ceza mahkemesinin bakmak ile görevli kıldığı suç tipleri bulunmaktadır. Bunlar;

• Kasten adam öldürme suçu
  • Uyuşturucu madde imal ya da ticareti suçu
  • Nitelikli dolandırıcılık suçu
  • Netice nedeni ile ağırlaşmış yaralama suçu
  • Yağma suçu
  • Resmi belgede sahtecilik suçu

Ağırlaştırılmış müebbet hapis, 10 yıldan fazla hapis ve müebbet hapis cezası gerektiren suçlar ile alakalı dava ve işlere ağır ceza mahkemesi bakmakla görevlidir. Gün geçtikçe çoğalan hukuk büroları içinde her zaman en kaliteli hizmetleri sizlere sunmakta olan Hatay Antakya avukat ve hukuk büromuz ihtiyacınız olduğunda yanınızda olmaktadır. Profesyonel bir avukat kadrosuna sahip olan büromuzda en zor davalarda bile başarıya ulaşılmaktadır.

Ağır Ceza Davaları Süresi

Ağır Ceza Davaları ile alakalı merak edilen konuların balında ağır ceza mahkemesinin kaç yıl süreceği sorusu gelmektedir. Bu tarz davaları yargılanan sanıkların sayısı, yargılamaya konu delillerinin toplanma süresi, tutuklu sanıkların bulunması ve bunlar gibi durumlara göre farklı sürelerde sonuçlanmaktadır. Ayrıca bu davaların süresini etkileyen bir diğer unsur dava öncesinde soruşturma aşamasında ifadesi alınan veya alınmayan tanıkların zamanı gelince dinlenmesidir. Her türlü ceza ve ağır ceza davaları için en olumlu sonuçları almanıza yardımcı olan hukuk büromuz haklı olduğuna inandığı kişileri hiçbir zaman yarı yolda bırakmaz. Uzman avukatlarımız çok sayıda en zor davalarda bile başarılarına imzasını atmış ve her konuda yardımcı olmaktadır. Hatay Antakya avukat ve hukuk bürosu olarak avukatlık ücretlerimiz her zaman çok daha uygun olmaktadır. Ücretler dava çeşitleri ve davanın seyrine göre daha farklı olmaktadır.