İcra davaları

İcra davaları avukat eşiğinde takibi yapılması gereken dava türüdür. Alacaklı kişinin alacağını temin etmesi için açmış olduğu davaların birden fazla türü bulunmaktadır.

İcra Davalarının Türleri

Bunlar 3 tanedir. İlki İlamlı icra davası, ikincisi ilamsız icra davası ve sonuncusu ise senede dayalı icra davalarıdır. Bu 3 türün de birbirinden farklı yol ve yöntemleri bulunmaktadır. Bu icra davaları hakkında uzman ve işinin ehli bir avukat ile çalışmak her zaman en iyi seçenek olacaktır. Aksi takdirde sizler için önemli olan hususlar gözden kaçabilir ve bu sizin aleyhinize sonuçlar doğurabilir. İlamlı icra davası başlatma sürecinde mahkemeye başvurulur, mahkeme gerekli görürse, mahkeme kararına bağlı olarak icra takibi yapılmaktadır. İlamsız icra davalarında ise çek senet gibi belgeye dayalı borçların takibi yapılmaktadır. Belgeye dayalı açılan icra davaları ilamsız icra davaları olarak değerlendirilir.

İcra Davaları Hakkında Bilgi

Hatay Antakya avukat ve hukuk bürosunu tercih ederek sizler de alanlarında uzman olan avukatlar tarafından savunulabilir ve onlarla çalışma şansı elde edebilirsiniz. Sizler için uzman avukat kadrosu ile hizmet veren Hatay Antakya avukat ve hukuk bürosu sizleri bekliyor olacaktır. İcra davaları hakkında bilmeniz gereken bilgiler için sizlere en iyi bilgilendirmeyi yapan büro sizler için çalışmaya hazır.

İcra davaları hakkında; İcra davalarının sonuçlanma süresi de merak edilen konular arasında yer almaktadır. Bu konu hakkında bir açıklamaya yapılması gerekir ise mevcut olan icra davası açılmasının ardından icra davası türleri arasından ait olduğu türe, davadaki mevcut alacaklı durumda bulunan kişilerin sayısına ve son olarak borçlunun bulunduğu duruma göre değişkenlik gösterir. İcra davalarında genel olarak bir hayli sıra bulunmaktadır ve başvuru gerçekleştikten birkaç hatta bazen daha fazla /yıl sonraya dava süresi devredebilmekte ve ciddi sürelerde uzayabilmektedir. Bu sebepten dolayı dava açmak isteyen alacaklının diğer davalar arasında kaybolmaması adına elinden geldiği kadar  ve çabuk  davranması gerekmektedir. İcra takibini başlatmak amacı ile başvuru yapılacak yer icra müdürlükleridir.

Genel itibari ile icra başvurusunun yapılmasının ardından sonra icra takibi geçen bir ay içerisinde sonuca ulaşmakta ve işlemlere başlatılmaktadır. Davalarda ayrı olarak, borçlu durumda bulunan kişinin itiraz hakkı da yasal olarak bulunmakta ve bu neden ile de dava süreci tahmin edildiğinden daha fazla uzayabilmektedir. İcra tehdidi olduğunu bilmesine karşın  borçlu durumda bulunan kişi yine de ödeme yapmıyor ise bu  borçlu kişi hakkında  mahkeme tarafından haciz işlemleri başlatılacaktır.

İcra Davaları Hakkında Dikkat Edilmesi Gerekenler

İcra davaları, genel anlamı itibariyle borçlu kişiye, alacaklı kişi tarafından dava açılmasıdır. İcralık olan kişi eğer mahkemede olmasına karşın ve dava sırasında da borçlu olduğunu biliyor ve buna rağmen kişi yine de borcunu ödemiyorsa, mahkeme tarafından kişiye haciz işlemi uygulanır. Bunun sonucunda kişiye ait olan mal varlıkları değerleri çıkartılarak mahkeme kararınca el konulur. Kişi bu malları kurtarmak ve geri almak için borcunu ödemekle yükümlüdür. İcra davalarında çalışacağınız avukat ve izleyeceğiniz adımlar önem teşkil etmektedir. Bunun sebebi olarak eğer ki yanlış bir hareket ya da yol izlerseniz alacaklı konumda olmanıza rağmen alacağınızı alamadan dava sonuçlanmış olacaktır. Bu yüzden işinin ehli avukatlar ile çalışmak her zaman sizler için en iyisi olacaktır. İcra dava sırası ülkemizde bir hayli kalabalıktır. Bu sebeple dava açıldıktan çok uzun süreler sonra sonuçlanabilmektedir. Dikkat edilmesi gereken nokta hızlı olmanızdır. İcra davaları başvuru süreci hızlı ve emin adımlarla ilerletilmelidir.