Miras Davaları

Uzun yıllar Hatay Antakya avukat ve hukuk bürosu olarak en kaliteli hizmetleri sunmakta olan büromuzda miras davaları hizmetleri güven içinde verilmektedir.

Miras davaları hizmetlerinde her zaman başarının adresi olan hukuk büromuz alanında bulunan diğer bürolar arasında lider konumda yer almaktadır. Her zaman haklının yanında olarak çalışmalarına büyük bir titizlikle devam eden hukuk büromuz bünyesinde geniş profesyonel avukat kadromuz ile güven içinde hizmet vermekteyiz. Tüm miras davalarına bakan büromuz ile ihtiyacınız olduğu her an iletişime geçmeniz mümkün olmaktadır.

Miras Davaları Nedir?

Mirası bulunan kişinin ölmesi ya da gaip olduğundan resmi olarak kabul edilmesi sonrasından mal varlığının mirasçılarla paylaşılması sürecine miras davası denilmektedir. Mirası olan kişi ölmeden önce vasiyet bırakmış ve bırakmış olduğu vasiyetin koşullarına bütün mirasçılar razı olması halinde miras davasının açılmasına gerek kalmaz. Miras davaları içinde mirasçılıktan çıkarılma ve reddi miras gibi değişik alanlarda açılabilir. Genel olarak bu tarz davalarda mirastan mal kaçırma, vasiyetnamenin reddi, ve iptali, borçluya kalan tüm taşınmaz malların alacaklı olan kişilerin ortaklığının giderilmesi pek çok farklı konularda olabilir. Miras denilince akla ilk olarak sevindiren bir haber gibi gelebilir, fakat kişilere miras olarak her zaman taşınmaz ya da para kalmayabilir. Her türlü miras davaları hakkında uzman olan hukuk büromuzdan her konuda detaylı olarak yardım alabilirsiniz. Profesyonel miras avukatlarımız yoğun bilgi birikimleri ve başarılı dava sonuçları ile her zaman büromuz emin adımlar ile ilerlemektedir. Tüm miras davalarınızda Hatay Antakya avukat ve hukuk büromuzdan aldığınız hizmetlerden kesinlikle memnun kalacaksınız.

Miras Davası Türleri Nelerdir?

Miras hukukunun geniş bir alana sahip olmasından dolayı açılacak olan miras davalarında davya konu olan anlaşmazlıkların nedenlerine göre farklı çeşitlerde miras davaları açılması mümkün olmaktadır. Miras hukuku içinde yer alan en çok karşılaşan miras davası türleri şunlardır;

• Miras İstihkak Davası; mirasçıların hak talep eden kişilere karşı hakkını koruması için açılmaktadır.
  • Muris Muvazaası Tapu İptal ve Tescil Davası; mal kaçırma söz konusunda açılmaktadır.
  • Mirasçılıktan Çıkarmanın İptali Davası; miras sözleşmesi ya da vasiyet sebebi ile mirastan men edilme nedenli açılmaktadır.
  • Miras Hukuku Tenkis Davası; davalarda bırakılan saklı payların daha fazla olduğuna itiraz etmek amacı ile açılmaktadır.
  • Veraset Belgesinin İptali Davası; murisin vefatı sonrasında veraset belgesinde bulunmayan mirasçılar tarafından açılmaktadır.
  • Miras Sözleşmeleri İptali Davası; miras sözleşmelerinde yaşanan ihtilaflar nedeni ile açılmaktadır.

Miras Davaları türlerinde her zaman sunmuş olduğu başarı ile alanında bulunan hukuk büroları arasında Hatay Antakya avukat ve hukuk büromuz adından söz ettirmektedir. Başarı odaklı çalışmalarına yenilerini ekleyerek her zaman yanınızda olmaktadır. Tüm miras davalarında olumlu sonuçlar almak için hiç zaman kaybetmeden hukuk büromuz ile iletişime geçebilirsiniz. Uzman avukat kadromuz ve profesyonel ekibimiz her konuda sizlere yardımcı olacaktır.

Miras Davaları Süreleri Ne Kadar? Miras Davaları en uzun süren davalar arasında yer almaktadır. Bu tarz davalar için Adalet Bakanl8ığı 731 günlük yargılama süresini öngörmektedir. Davaya itiraz edilmesi nedenli olması ile bu süreç daha da fazla uzayabilir. Ayrıca davanın takibi ve usullerine uygun açılması ile alakalı miras hukuku alanında profesyonel bir avukata vekalet verilmesiyle süreç daha hızlı ve olumlu olarak sonuçlanacaktır. Miras davaları türlerinde her zaman başarının adresi olan hukuk büromuzdan çok daha uygun ücretlere avukat hizmetleri alabilirsiniz. Haklının yanında olan büromuzda her konuda yardım alabilirsiniz.